marți, 18 noiembrie 2014

Black Friday - pentru mai multă credibilitate și mai mulți clienți mulțumiți

Black Friday este unul dintre cele mai contorsionat importate obiceiuri americane în România. Nu are o dată măcar aproximativă de la an la an. Se desfăşoară când doreşte un magazin sau altul - Black Friday de vară, Black Friday de toamnă, pre Black Friday, post Black Friday, Black Friday de luni, Black Friday de duminică şi aşa mai departe. Nu are o organizare transparentă şi sunt mereu motive de suspiciuni din partea clienţilor, uneori pe bună dreptate. Alături de magazine serioase, sub sloganul Black Friday, se desfăşoară şi o mulţime de comercianţi dubioşi cu reduceri fictive şi stocuri imaginate.

Black Friday a ajuns în România un slogan diluat care riscă să nu mai fie luat în serios dacă se continuă pe linia asta. Magazinele serioase trebuie să creeze o campanie stabilă şi credibilă. Să nu fie doar o lozincă, ca dreptul la vot.

Toate astea lovesc în credibilitatea unei campanii care ar putea face fericiţi mulţi oameni şi să genereze mult mai multe vânzări decât până acum. Cu puţin efort şi bunăvoinţă.

Concret, cea mai mare problemă, cea a credibilităţii, ar putea fi rezolvată foarte uşor prin publicarea din timp a listei de produse care vor participa la campania Black Friday. Nu cu jumătate de an, dar cu o săptămână sau două înainte ar fi suficient. Să vină fiecare magazin şi să spună: acestea sunt produsele pe care le vom vinde la preţ redus de Black Friday.

Evident, nu trebuie să se comunice reducerile în procente sau cifră absolută. Asta ţine de concurenţă şi de diferenţierea fiecărui comerciant. Dar Black Friday nu este Moş Crăciun, să apreciem surprizele. Iar ţinerea secretă a listei de produse care participă la Black Friday nu trebuie să fie un mod prin care să buimăceşti clientul şi să-l constrângi să cumpere repede şi în necunoştinţă de cauză.

S-ar rezolva astfel două dintre marile probleme pe care le are Black Friday în România. În primul rând, s-ar evita suspiciunile asupra veridicităţii reducerilor şi nu s-ar mai putea creşte preţurile în ajun, cum încă fac anumiţi comercianţi. Practic, ar fi o declaraţie de corectitudine şi transparenţă din partea magazinului. În al doilea rând, ar fi o chestiune de respect faţă de clienţi, care ar avea timp să facă o achiziţie (sau mai multe, de preferat) în cunoştinţă de cauză, nu sub presiunea stocurilor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu